9 Nama Anak Syaitan Beserta Tugasnya

Friday, September 27, 2013
Kemarin malam, seperti biasa numpang sholat maghrib di masjid deket kampus setelah pulang kerja, dan lagi mau diem di masjid dulu sambil nunggu sholat Isya, di masjid ada kajian dan membahas tentang 9 nama anak syaitan beserta tugasnya. tapi karna kemaren kurang terlalu dengerin banget jadi nya sekarang nyari tau lagi dengan nyari di internet, dan Alhamdulillah dapet. Neh dia 9 nama anak syaitan dan tugasnya. Harap berhati-hati dalam memberikan nama untuk anak-anak kita nanti.


1. Zalituun
Duduk di pasar / kedai menggoda supaya manusia berbelanja lebih dan membeli barang-barang yang tidak perlu (membazir).


2. Wathiin
Membisikkan kepada orang yang mendapat musibah supaya bersangka buruk terhadap Allah. Supaya orang tersebut tidak sabar dalam menghadapi musibah itu, dan akhirnya orang itu memaki-maki ketentuan Allah,dll.

3. A’awan
Menghasut sultan / raja / pemerintah supaya tidak mendekati rakyat. Terlena dengan kedudukan / kekayaan sehingga terabaikan kebajikan rakyat dan tidak mau mendengar nasihat para ulama. Menggoda para pemimpin atau pejabat-pejabat.

4. Haffaf
Menggoda orang yang suka mabuk-mabukan, dan suka menghampiri orang yang berada di tempat-tempat maksiat seperti di club malam dan tempat-tempat maksiat.

5. Murrah
Menggoda orang yang memainkan atau mendengarkan seruling atau musik-musik sehingga kita jauh dan dari Allah. Mereka ini tenggelam dalam kemewahan dan darjat.

6. Masuud

Duduk di bibir mulut manusia supaya melahirkan fitnah, umpatan, kutukan dan apa sahaja perkataan yang tidak baik. Menggoda orang-orang untuk menyebarkan berita bohong, gosip,dan sejenisnya yang tidak benar.

7. Daasim
Duduk di pintu rumah kita. Jika tidak memberi salam ketika masuk ke rumah, Daasim akan bertindak agar terjadi keruntuhan rumahtangga seperti suami isteri bercerai-berai, suami bertindak ganas, memukul isteri, isteri hilang pertimbangan menuntut cerai, anak-anak didera dan pelbagai bentuk kemusnahan rumah tangga lagi.

8. Walahaan
Menimbulkan rasa was-was dalam diri manusia khususnya ketika berwudhu dan solat serta ibadah yang lain.

9. Lakhuus
Merupakan sahabat orang Majusi yang menyembah api dan matahari.


sumber : http://penmerah.com/9-nama-anak-syaitan-beserta-tugasnya/

0 comments:

Post a Comment